לפיד תוקף: "מעמד הביניים קורס"; קרעי מאשים: "שר האוצר מנותק"

    יונתן שורק 1 Comment on לפיד תוקף: "מעמד הביניים קורס"; קרעי מאשים: "שר האוצר מנותק"

    מתקפה משולבת הבוקר על ראש הממשלה ושר האוצר, ראש האופוזיציה לפיד: "מעמד הביניים הישראלי קורס ונתניהו מקים ועדה מיותרת". שר התקשורת קרעי: "שר האוצר אליטיסטי ומנותק"

    צילום: קובי גדעון לע"מ
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע הקמת הוועדה הממשלתית המיוחדת למאבק ביוקר המחיה הגואה, התקיימו היום (שני) בכנסת התקיימו ישיבות הסיעות השונות והצהרות לתקשורת בפתחן, ראש האופוזיציה לפיד ביקר את התנהלות הממשלה ואמר בישיבת סיעתו "האינפלציה לא נעצרת, העגלה בסופר מתייקרת, אנשים שוברים חסכונות, מעמד הביניים הישראלי קורס, והממשלה מקימה ועדה מיותרת שכבר קיימת במקום לעשות את העבודה שלה. ככה לא מתנהלת ממשלה מתפקדת".

    video
    play-sharp-fill

    לפיד הוסיף ותקף "מה שהממשלה צריכה לעשות זה לסגור לפחות עשרה משרדי ממשלה מיותרים לגמרי, לפתוח את שוק המזון והטואלטיקה לתחרות, כמו שאנחנו עשינו כשהבאנו לכאן רשתות כמו "קארפור", לקחת 8 מיליארד שקל מהכספים הקואליציוניים ולהשתמש בהם כדי להוריד את המע"מ ב-2%".

    בישיבת הסיעה של יהדות התורה אמר יו"ר המפלגה ושר השיכון יצחק גולדקנופף: "המאבק ביוקר המחיה הגואה במדינת ישראל, הוא אחד המטרות שהצבנו עוד במערכת הבחירות. יוקר המחיה פוגע בכלל אזרחי ישראל ובפרט בשכבות החלשות ובמשפחות ברוכות ילדים".

    עוד אמר השר כי "זה ברור שהמצב שבו משפחות רבות במדינה מתקשות לסיים את החודש הוא בלתי מתקבל על הדעת", ולסיום התחייב "כחבר וועדת השרים להורדת יוקר המחייה, אעשה הכל יחד עם חבריי, על מנת להקל את העול הכלכלי מעל כתפי האזרחים".

    מוקדם יותר הבוקר התראיין שר התקשורת שלמה קרעי באולפן ווינט, ותקף חזיתית את שותפו לממשלה שר האוצר סמוטריץ', שלדבריו לא מטפל כראוי במשבר יוקר המחיה. בדבריו אמר "לא סתם ראש הממשלה בנימין נתניהו הקים ועדת שרים ליוקר המחיה. הקבינט החברתי-כלכלי בראשות סמוטריץ' התכנס רק פעם אחת, ועסק בעניינים שלא קשורים בשום צורה". קרעי אף תקף את סמוטריץ' אישית ואמר "הפקידים מנותקים, ושר האוצר ביחד איתם מנותק ואליטיסטי".

    קרעי אף החריף את הטון והוסיף "אין לי אמון שהוא ידאג לפריפריה ולחלשים. כשהוא נותן נקודות זיכוי במס במקום חינוך חינם, שיהיה רק לעשירים, זה ניתוק מוחלט. זה אומר שאתה אליטיסטי ולא יודע מה קורה בפריפריה. אני מגיע מהפריפריה ויודע מה קורה לאנשים שמתלבטים מה לקנות בסופר, כי הם לא מצליחים לסגור את החודש. לא יקרה יותר ניתוק כזה".

    בהמשך עלה שר האנרגיה ישראל כץ והגן על סמוטרץ' כשאמר כי "אני סומך על שר האוצר, הוא חלק מהנבחרת. גם ראש הממשלה דומיננטי. שר האוצר בעל השקפה של תחרות, וכל הדברים האלה חייבים לבוא לידי ביטוי". כץ הוסיף: "נצטרך לקבל החלטות עם ראש הממשלה ושר האוצר. אני מאמין בעבודה משותפת. שר האוצר ימלא את תפקידו ואנחנו את תפקידו – גם קרעי, כל אחד בתחומו. אנחנו צריכים לפעול ביחד, עם ראש הממשלה והשרים הממונים. זה מה שהציבור צריך כרגע ומצפה מהממשלה לעשות".

    יצויין כי סיעת הליכוד שהודיעה על קיום ישיבת סיעה משכה את הודעתה וביטלה את הישיבה.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חצוף
      מי זה שהתחיל את יוקר המחיה הזה??
      מי זה שהעלה את המיסים על השתיה המתוקה והחד פעמי,
      שגרם לעליות מחירים מטורפות ושם זה התחיל
      ושלא ינסה להטיף מוסר כי "קשוט עצמך ואח"כ אחרים"
      ועשיו אחרי כל הנזקים של ממשלתו "אנחנו" הימין צריך לטפל?????